כתבה מצויינת למי מעוניין לנהל מודל עסקי אישי מצליח. כל טיפ בכתבה יאפשר לחסוך עשרות עד מאות שקלים שאותם ניתן להשקיע בצורה נבונה יותר, כדי בגיל מאוחר יותר לאפשר מקורות פרנסה נוספים.
אני חושבת שלבן אדם, שנולד בתרבות מערבית לעשות את הצעד הראשון ופשוט לבקש הנחה - זה כמו לעלות לפסגה מושלגת באלפים. מן הילדות מלמדים אותנו לקבל את המחיר, כמו שהוא, ללא מחשבה על אפשרות מיקוח או נסיון לבקש הנחה. אף פעם לא ראיתי את בני משפחתי אפילו מנסים לבקש הנחה קטנה. וזו התנהגות שאנחנו יורשים וממשיכים. לכן, לדעתי, אנחנו חייבים להכריח את עצמינו בכוח לעשות את הצעד הראשון. כמובן שזה מאוד מפחיד ולא תמיד מרגישים נוח עם זה, אבל אם לא נבקש - גם לא נקבל. ואם לא נקבל - לא נחסוך אפילו אגורה אחת, שאפילו אותה אפשר להשקיע יחד עם מאות אגורות אחרות ולהפוך למליונים ואפילו מלירדים :) מה שמדהים, זה ההיבדל התרבותי שלנו עם המזרח. הרי במזרח אף פעם אין מחיר סגור. אפילו ילדים קטנים מתחילים את המיקוחים הראשונים שלהם על מחיר המסטיק בחנויות. אפשר לנסות ואפילו לקבל הנחה ברשתות השיווק המערביות, כמו במקדונלדס .כמעט אין מוכר, שלא יעשה הנחה, כי גם הם יודעים, שזה מעודד את הלקוח לחזור ולקנות שוב ושוב. אז מספיק עם העדישות שלנו למחירים! צריך לעשות את הצעד הראשון עכשיו, כדי שנחסוך ונהפוך לעשירים בעתיד.
זאת ללא ספק אחת הכתבות היותר שימושיות שקראתי בזמן האחרון. הכתבה מציגה אסטרטגיות מיקוח שרובנו לא חשבנו עליהן ויכולות בסופו של דבר לחסוך לנו כסף רב. אני, בתור צרכן, ממעט מאוד להתמקח על מחירים. תמיד "לא נעים" לי ונראה לי חוצפה לבקש הנחה נוספת לאחר שהמחיר כבר נקבע סופית ונכתב במפורש. כעת אני מבין שיכולות להיות הרבה דרכים לגיטימיות לבקשת הנחה וכי זה לא בהכרח נדיר לקבל אחת כזו. במיוחד לאור המצב הכלכלי של ימינו, הקונה צריך להיות יותר "חכם" ולדעת להשיג את המקסימום האפשרי במינימום עלות. המוכר, מצידו, אמנם מפסיד בטווח הקצר את סכום ההוזלה, אך בטווח הארוך הוא יכול גם להרוויח. קודם כל, הוא ירוויח לקוח מרוצה שייתכן וישוב לרכוש אצלו בעתיד. נוסף על כך, הוא יוכל להימנע מהצטברות סחורה ללא ביקוש, שיכולה להיות בהיקפים גדולים כתוצאה ממיתון בשוק או מתנאי תחרות קשים. גם אם זה לא נראה ככה, בסופו של דבר הן הקונה והן המוכר יכולים לצאת נשכרים מביצוע מיקוח.
3 תגובות:
כתבה מצויינת למי מעוניין לנהל מודל עסקי אישי מצליח.
כל טיפ בכתבה יאפשר לחסוך עשרות עד מאות שקלים שאותם ניתן להשקיע בצורה נבונה יותר, כדי בגיל מאוחר יותר לאפשר מקורות פרנסה נוספים.
אני חושבת שלבן אדם, שנולד בתרבות מערבית לעשות את הצעד הראשון ופשוט לבקש הנחה - זה כמו לעלות לפסגה מושלגת באלפים.
מן הילדות מלמדים אותנו לקבל את המחיר, כמו שהוא, ללא מחשבה על אפשרות מיקוח או נסיון לבקש הנחה. אף פעם לא ראיתי את בני משפחתי אפילו מנסים לבקש הנחה קטנה. וזו התנהגות שאנחנו יורשים וממשיכים. לכן, לדעתי, אנחנו חייבים להכריח את עצמינו בכוח לעשות את הצעד הראשון. כמובן שזה מאוד מפחיד ולא תמיד מרגישים נוח עם זה, אבל אם לא נבקש - גם לא נקבל. ואם לא נקבל - לא נחסוך אפילו אגורה אחת, שאפילו אותה אפשר להשקיע יחד עם מאות אגורות אחרות ולהפוך למליונים ואפילו מלירדים :)
מה שמדהים, זה ההיבדל התרבותי שלנו עם המזרח. הרי במזרח אף פעם אין מחיר סגור. אפילו ילדים קטנים מתחילים את המיקוחים הראשונים שלהם על מחיר המסטיק בחנויות. אפשר לנסות ואפילו לקבל הנחה ברשתות השיווק המערביות, כמו במקדונלדס .כמעט אין מוכר, שלא יעשה הנחה, כי גם הם יודעים, שזה מעודד את הלקוח לחזור ולקנות שוב ושוב.
אז מספיק עם העדישות שלנו למחירים! צריך לעשות את הצעד הראשון עכשיו, כדי שנחסוך ונהפוך לעשירים בעתיד.
זאת ללא ספק אחת הכתבות היותר שימושיות שקראתי בזמן האחרון. הכתבה מציגה אסטרטגיות מיקוח שרובנו לא חשבנו עליהן ויכולות בסופו של דבר לחסוך לנו כסף רב. אני, בתור צרכן, ממעט מאוד להתמקח על מחירים. תמיד "לא נעים" לי ונראה לי חוצפה לבקש הנחה נוספת לאחר שהמחיר כבר נקבע סופית ונכתב במפורש. כעת אני מבין שיכולות להיות הרבה דרכים לגיטימיות לבקשת הנחה וכי זה לא בהכרח נדיר לקבל אחת כזו.
במיוחד לאור המצב הכלכלי של ימינו, הקונה צריך להיות יותר "חכם" ולדעת להשיג את המקסימום האפשרי במינימום עלות. המוכר, מצידו, אמנם מפסיד בטווח הקצר את סכום ההוזלה, אך בטווח הארוך הוא יכול גם להרוויח. קודם כל, הוא ירוויח לקוח מרוצה שייתכן וישוב לרכוש אצלו בעתיד. נוסף על כך, הוא יוכל להימנע מהצטברות סחורה ללא ביקוש, שיכולה להיות בהיקפים גדולים כתוצאה ממיתון בשוק או מתנאי תחרות קשים. גם אם זה לא נראה ככה, בסופו של דבר הן הקונה והן המוכר יכולים לצאת נשכרים מביצוע מיקוח.
הוסף רשומת תגובה