יום שני, 28 בנובמבר 2011

Managing Without Managers

המאמר עוסק בתפיסת ניהול אירגון שונה מהמקובל, בחשיבה שהעובד הוא במרכז והוא ונותנת לו עצמאות ומשתפת אותו בהחלטות משמעותיות באירגון לפי שלושה עיקרונות מהותיים: דמוקרטיה, חלוקת רווחים ושקיפות מידע.
לפיכך לידי העובדים נופלת החלטות חשובות כמו ניהול רווחי החברה, גמישות עבודתם ומה תהיה משכורתם.

דרך ניהול זו גורמת לעובד להרגיש שייך וחלק מהאירגון באופן מובהק בדומה לאזרח במדינה דמוקרטית. חשיבה זו נותנת מוטיבציה ורצון לתת מעצמו יותר כדי לקבל לגיטימציה לדרוש משכורת נאה. כך לדוגמה בחודשים בהם מרגיש פחות פודוקטיבי ידרוש שכר בהתאם לחודשים קודמים.

אני חייב לציין כי תחילה הייתי מאוד סקפטי לגבי צורת ניהול זו של האירגון משתי בחינות. האחת, אנשים בעלי אופי חזק עלולים לנצל זאת לרעת החברה במקרה של דרישות גבוהות מידי. השניה, בעלי ביטחון נמוך אך עבודתם בעלת תרומה גבוהה עלולים להעריך את עצמם נמוך ולסבול מתסכול מתמשך.

לגבי המקרה הראשון ניתן פיתרון נ"צ של שנה מתחילת התפקיד של הערכת העובד ויחסינו לאן, ובכך נוצר תודעה של השוואת עצמך מול שאר העובדים.

אין תגובות: