יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

הצילוווווו קרן פנסיה!!!

היי חברים,
ביומיים האחרונים אני עם גב תפוס בבית, ולכן התפנה לי מעט זמן לטפל בקרנות הפנסיה שלי.
התחלתי ללמוד קצת על העניין, ואני מתביישת להודות שלא היה לי שום מושג בעניין וגם לא ממש היה אכפת לי מזה כי מי חושב על הפנסיה, אנחנו הרי צעירים, בריאים וחזקים ויש לנו עוד הרבה שנים עד הפנסיה- זה קצת מצחיק אבל בדיוק כשהחלטתי לטפל בעניין נתפס לי הגב ובקושי יכולתי לזוז זה הרגיש לי קצת כמו להיות בפנסיה:-)...
תודות לקריאת הכתבה של פרופ' איתן גרסטנר("עם כל הכבוד לקוטג': כך תצילו את החסכונות שלכם") וסיפורים של אנשים שקרובים אלייי לקחתי על עצמי לטפל בנושא באופן יסודי ואני בהחלט מודה-זה לא קל בכלל!
מסתבר שיש לי כל מיני כספי פנסיה המפוזרים להם ברחבי הארץ- ממקומות עבודה שונים שבהם עבדתי ודבר מאוד חשוב הבנתי מהכתבה- צריך לרכז את החסכונות בחברה אחת, דבר נוסף חשוב שלמדתי הוא שקיימת "רפורמת ניוד" משנת 2008 ואין קנסות יציאה! זה פשוט נפלא, אבל...
איזו חברה עדיפה? מהם בדיוק הקריטריונים? מלבד גובה דמי הניהול האם קיימים קריטריונים נוספים שאיני יודעת עליהם?
כרגע יש לי כספים בשלוש חברות, איזו חברה מהן עדיפה: הראל גילעד פנסיה, מנורה מבטחים החדשה או הפניקס? או אולי בכלל חברה אחרת שמציעה הצעה יותר אטרקטיבית??

אשמח לעזרה ולטיפים אם מישהו מבין בנושא הזה קצת יותר טוב ממני:-)

4 תגובות:

Tamara אמר/ה...

שלום אבישג,
גם אני דוחה את הטיפול בקרנות הפנסיה ונמצאת באותו מצב כמוך. מה שהחלטתי לעשות, זה להיפגש עם נציגים של כל החברות (כי המפגשים עם סוכנים הם חינמיים) ולשאול, קודם כל, מה הם אומרים. אחרי שנלמד את מה שיש להם להגיד - כדאי לעבור על אתרים של כל החברות, ושם לקרוא את התנאים שהם מפרסמים.
אני יודעת שזו דרך ארוכה מאוד, לכן עדיין לא התחלתי לעשות אותה.
אשמח, אם יש לך הצעות אחרות.

Avishag אמר/ה...

הי תמרה,

קודם כל תודה רבה על העצה.
אני החלטתי ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק ולהבין אותו על בוריו.

לעניות דעתי, זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כמות הידע העצומה שיש סביבנו וכך אף חברה לא תוכל להגיד לי מה טוב עבורי, כי אני אדע לבחור זאת בעצמי:-)
ידע זה כוח!!

Unknown אמר/ה...

מי כאן האפס?
יצחק תשובה ניסה כבר לבצע תספורת - עם גיל דויטש ורוני בירם מאקסלנס. הוא נכשל. "הם אפסים", אמר אז דויטש על המוסדיים, ונראה שכלום לא השתנה: כשזה מגיע לכסף שלהם, בתי ההשקעות נלחמים על כל שקל, אבל מי שומר על הכסף שלנו?
Continue Reading
Chttp://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3552778,00.html

Unknown אמר/ה...

התשואה לפנסיה רזה, דמי הניהול דווקא שמנים
גופי החיסכון הפנסיוני גובים סכומי עתק על ניהול כספי הציבור, אך לא מצליחים להניב תוצאות מרשימות מדי. בדיקת "כלכליסט" מגלה כי רוב הגופים הגדולים בתחום לא מצליחים להניב תשואה גבוהה יותר מזו שרשמה השקעה פסיבית בשווקים בחמש השנים האחרונות. עם תוצאות כאלה, מדוע לשלם דמי ניהול גבוהים?
Keep Reading

http://www.calcalist.co.il/money/articles/0,7340,L-3544009,00.html