יום שבת, 19 בנובמבר 2011

שיטת הפעולה של רביעיית החקיקה מהימין לשינוי פני מדינת ישראל

אומנם זה לא קשור כל כך לנושא הקורס, אבל נושא מאוד משמעותי למדינה שלנו שיכול בקלות להשפיע על כולנו בצורה ניכרת.
כתבה מאוד מעניינת המדברת על החוקים הבעייתיים שרצים בכנסת שלנו בשבועות האחרונים.
מדובר על החוקים הבעייתיים שעלולים "לסרס" את בית המשפט העליון - החל מהחוק המדבר על שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים (שאמור להקל על שופטים מהימין להיבחר) דרך החוק לשימוע שופטים - חוק שאומר שכל שופט יאלץ לעבור שימוע אצל ועדה מיוחדת מטעם הכנסת לפני שיקבל את המינוי.
מיותר לציין כמה שחוקים אלה בעייתים, מהסיבה הפשוטה שהם מגבילים את ידיה של הרשות המחוקקת - שמראש נועדה לפקח על עבודתה של הכנסת.

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1569416

תגובה 1:

eyal אמר/ה...

אכן לא קשור לקורס ומומלץ היה לחשוב על כך קודם לפרסום הכתבה כאן