יום שני, 28 בנובמבר 2011

managing without managers
לאחר שסמקו התאוששה מהמצב שלה היא יישמה שלושה רעיונות עיקריים שהיוו בסיס ל 30 שיטות ניהול. שלושת רעיונות אלה הם: דמוקרטיה, חלוקת רווחים ומידע- עבודה במעגל כך שכל אחד תלוי על השניים האחרים, אם נבטל אחד מהם השניים האחרים יהיו חסרי משמעות.
דמוקרטיה: ברור כי עובדים האחראים על תנאי העבודה שלהם יהיו הרבה יותר שמחים מעובדים שלא. סמקו מצאו 4 בעיות כאן- גודל, היררכיה, חוסר מוטיבציה והתעלמות. בקבוצות גדולות עובדים מרגישים קטנים וחסרי ערך והיררכיה יוצרת קינאה של העובדים במנהלים שלהם, גם אם העובדים יתגברו על היררכיה והגודל למה שיהיה להם אכפת מהתוצר הסופי.
חלוקת רווחים: העובדים יחליטו איך לחלק בינם את הרווח במקרים כאלה ואחרים.
מידע: אין צורך בהרבה מידע מיותר כיום סמקו מחזיקה רק את המידע הרלוונטי לה, הם צימצמו 400 מרכזים פיננסים ל50.
עבודה במעגל: יש לעבוד בשלושה מעגלים, המעגל הראשון של 5 אנשים בערך שהם מאחדים את תנועות החברה, המעגל השני מכיל את ראשי המחלקות וקוראים להם שותפים והמעגל השלישי מכיל את שאר העובדים.סמקו מאמינה גם שהעובדים שלה בוגרים וכי אפשר לסמוך עליהם, אין סיבה שהם ידווחו על כל תנועה שלהם. לסיכום עובדי סמקו יכולים לצבוע את הקירות שלהם איך שהם רוצים, הם יכולים לבוא לעבודה מתי שהם רוצים, הם יכולים ללבוש מה שבא להם, זה על אחריותם לראות את הקשר בין יעלות לרווח ולהתכוון לשם

אין תגובות: