ראשית אני חייב לציין כי המאמר מסורבל ברובו ומתקשה להעביר את המסר לאור ריבוי הדוגמאות.
כמו כן רוב הדוגמאות בנוגע למתן תמריצים מציגות את התוצאה השלילית במעשה. כותב המאמר לא הוסיף אף פתרון יצירתי בניסיון להציג כיצד היה נכון לנהוג באותם המקרים.
תחילת המאמר בו מנסה הכותב להציג את הנושא של תמריצים ע"י סיפור אודות זן נכחד של קרנפים, מחטיאה את מטרתה ועשויה להתיש את הקורא ולהניע אותו מלקרוא את המשך המאמר.
עם זאת מהמאמר ניתן ללמוד כי יש לבחון בצורה מעמיקה את מתן התמריצים טרם מחליטים על צעדים שכאלו.
מכיוון שהנושא עצמו חשוב הן ככלי בעבודה להנעת עובדים והן בנושאים נוספים, מצאתי לנכון להציג מספר דוגמאות לבחינה נכונה של מתן תמריצים כפי שנלקחו מהקישור הבא:
http://www.bossproblem.co.il/תמריצים_בעבודה
- על תמריצים להיות מבוססים על יעדים מדידים וברורים שאינם ניתנים לפרשנות
- על התמריצים לשקף בבהירות את מטרות החברה (חסכון זמן במתן שירות במענה אנושי לאו דווקא מטיב עם שירות הלקוח)
- תמריצים לטווח ארוך פחות אפקטיביים (יעדים רחוקים מעלימים את המטרה הסופית וגורמים לעובדים פחות רצון להצטיין ברגע שאין תגמול מיידי)
- בכל הנוגע לתמריצי שכר יש לשקול משכורות בסיסיות בתוספות עמלות על ביצועים טובים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה