כתבה קצרה על גוגל והנסיון להציג את שיטת הפעולה שלה באופן דומה לזה של מאבק המתמחים:
"אנחנו זקוקים לזמן בכדי להכיר את החולה, ככל שנכיר אותו טוב יותר כך נדאג לצרכיו באופן הטוב ביותר"
או בנסיון להקביל זאת למאבק המתמחים:
מבלי שיהיה לנו זמן להכיר את החולה, לא נוכל לטפל בו כמו שצריך, וזמן כידוע אין להם יותר מידי בקצב העבודה הנוכחי.
מתוך הכתבה:
שינויים וחידושים רבים מגיעים בזמן האחרון מענקית החיפוש גוגל. מערכת הפלוס, כפתור 1+ שמתחיל להציף את הרשת, החיבור בין המערכות השונות והשינוי בחווית המשתמש בשירותים הישנים (ג'ימייל, יוטיוב, דוקס). מכל זה אפשר ללמוד שגוגל עושה כאן מהלך שהוא גדול בהרבה מסכום חלקיו...
http://shivuk.themarker.com/news/index.dot?id=107673
הכותב מתייחס לאופן בו גוגל מנסה לזהות את צרכי הלקוח, לפעמים לדעתי במעקב די פולשני אחר הרגלי הצריכה של הגולש באינטרנט. כל זה כמובן בכדי לזהות את צרכי הלקוח ולספק לו אותם מהר יותר וטוב יותר.
"אנחנו זקוקים לזמן בכדי להכיר את החולה, ככל שנכיר אותו טוב יותר כך נדאג לצרכיו באופן הטוב ביותר"
או בנסיון להקביל זאת למאבק המתמחים:
מבלי שיהיה לנו זמן להכיר את החולה, לא נוכל לטפל בו כמו שצריך, וזמן כידוע אין להם יותר מידי בקצב העבודה הנוכחי.
מתוך הכתבה:
שינויים וחידושים רבים מגיעים בזמן האחרון מענקית החיפוש גוגל. מערכת הפלוס, כפתור 1+ שמתחיל להציף את הרשת, החיבור בין המערכות השונות והשינוי בחווית המשתמש בשירותים הישנים (ג'ימייל, יוטיוב, דוקס). מכל זה אפשר ללמוד שגוגל עושה כאן מהלך שהוא גדול בהרבה מסכום חלקיו...
http://shivuk.themarker.com/news/index.dot?id=107673
הכותב מתייחס לאופן בו גוגל מנסה לזהות את צרכי הלקוח, לפעמים לדעתי במעקב די פולשני אחר הרגלי הצריכה של הגולש באינטרנט. כל זה כמובן בכדי לזהות את צרכי הלקוח ולספק לו אותם מהר יותר וטוב יותר.
4 תגובות:
ההקבלה בין גוגל למתמחים מעלה המון שאלות, אך לדעתי גם חבוי כאן פתרון חלקי לבעיית חוסר הזמן שיש למתמחים להקדיש לחולים.
כמו שגוגל מנתחת באופן אוטומטי ולומדת "להכיר מקרוב" את המשתמש ותופרת לו חליפה אישית של תוצאות מותאמות לו, אפשר ליישם את הטכנולוגיות והעקרונות הללו גם בעולם הרפואה ובכך לייעל את תהליך ההיכרות של הרופא עם החולה.
כך במעט זמן שיש לרופא הוא יוכל לדעת יותר על החולה ולתת פתרון מדויק יותר
לאורך כל ההיסטוריה דנה האנושות בשאלה מהי אהבה. גוגל מנסה לעזור לנו לקבל כמה תשובות עם השירות החדש והמעניין המתקשר לניסיונות של גוגל להכיר "אותנו".
What Do You Love – זהו שמו של שירות חדש ולא רשמי של גוגל, שמנסה להפוך את חיפוש המידע למשהו קצת יותר אישי וכיפי.
השאלה הנצחית – מה אנחנו אוהבים – מקבלת ביטוי ממשקי מעניין: גוגל משתמשת בכלל שירותיה – מהחיפוש הפשוט ועד ליישומים המשלימים (כמו גוגל תרגום, ארת’, סקצ’ ועוד) – כדי לנסות ולמצוא תשובה לאיך נראית האהבה שלכם.
למעשה מדובר במעין פורטל עצום שמרכז מידע על ביטוי מסוים שאתם מקישים, מתוך השירותים השונים של גוגל.
גוגל לא מפסיקה לחדש ולהפתיע, היא מתהלת במונחים של רגשות אנושיים, במודלים שאינם מתפרשים כנצלנים ומנוכרים ובדרך זו היא חודרת ללבבות (ולכיסים) של כולנו.
היום החיים שלנו ללא גוגל נראים כמעט כבלתי אפשריים.
חברת הענק הזאת שכריזה על עצמה כהמנוע החיפוש הטוב ביותר מיומה הראשון לא איכזה. היא למדה ולומדת את כל אחד מהמשתמשים שלה כמעט בכל דרך שאני יכולה להעלות בדעתי ואני יודעת שהיא עדין לא סיימה להפתיע. הכרות כזאת עם הלקוחות יכולה להניב המון דברים חיוביים הן לחברה והן למשתמש, אך תמיד קיימת המנורה האדומה שאומרת: קצת מפחיד שיודעים עליך כמעט כל דבר ואיפה זה ייעצר.אך למרות זאת אנחנו עדין משתמשים ומרגישים תלויים בשירותים שגוגל מעניקה לנו.
ההקבלה במאמר בין מאבק המתמחים, המבקשים "להכיר" את החולה טוב יותר ע"מ להתאים עבורו טיפול יעיל לבין גוגל, הטווה באופן שיטתי ורצוף רשת קורים המספקת לה מידע רציף על אורח חיינו, תנועתנו והעדפותינו, נאיבית בעיני ואף מסוכנת.
חשיפת הפרטיות העקבית המבוצעת ע"י ענקי האינטרנט והרשתות החברתיות כגון גוגל ופייסבוק, היא גרסה מעט מאוחרת ומופשטת של תופעת האח הגדול המתוארת באופן מצמרר בספרו של גורג' אורוול, 1984.
אמנם, לכאורה אין כאן יד מכוונת של גורם אקטיבי או משטרת מחשבות, אך היכולת הממשית של גורם בעל מניע חזק מספיק לשים ידיו על מידע מפורט על אדם פרטי הכולל את העדפותיו, תנועותיו, מצבו הפיננסי, חבריו הקרובים וכו', הופכת כל אדם לפגיע מאוד.
גם אם כוונותיה המוצהרות של גוגל חיוביות ואופן הניהול והשימוש במידע שנאסף עלינו הוא על פניו תקין, לא יירחק היום בו נתחיל לשמוע על גלים מסיביים של מעשי גנבה, מרמה, הונאה, סחיטה באיומים ועוד תרחישי אימה שיבוצעו באמצעות מאגרי מידע שידלפו או יחשפו בפני גורמים מפוקפקים ואולי אף גרוע מכך - בפני המשטרים החשוכים של המאה הבאה...
הוסף רשומת תגובה