הכתבה מדווחת על תופעה שרשתות השיווק במגזר הערבי מוכרות מוצרים רבים, במחירים זולים יותר. הסיבות הם מחירים זולים יותר שהם מקבלים מספקים, יעדי רווח נקי נמוכים יותר , הוצאות נמוכות יותר על שכר עבודה ועוד. כשאתה קורא את זה אתה שואל את עצמך איך יכול להיות שספק מוכר את אותו מוצר במחיר זול משמעותית? הרי לא יכול להיות שהוא מפסיד!! בנוסף אתה רואה שבעל חברה (רשת שיווק) רואה שבמגזר אחר מרוויחים יותר בשוק שלו אבל בוחר להרוויח פחות. למרות שהנושא מורכב מאוד, אני חושב שברוח תקופת המחאה החברתית ניתן לראות כאן נקודה למחשבה לבעלי חברות להגינות ולהתנהלות נכונה יותר לטוו"א, הסתכלות של הערכה ללקוח על כך שבחר להיות לקוח שלך ולא הסתכלות של איך להוציא ממנו הכי הרבה כסף
האם המחירים הנמוכים ברשתות במגזר הערבי באמת נמוכים או שהם חלק מטקטיקה של group-targeting? אמנם, כפי שמצוין בכתבה, מחירי השכירות במגזר הערבי זולים יותר מהמגזר היהודי (וגם נתון זה לא נכון תמיד, ראה פריפריה ומרכזי ערים ערביות) אך הם מהווים חלק קטן (3%-6%) מההכנסות ולכן לא יכולים להוות סיבה מספקת. סיבה אפשרית אחרת היא כ"א זול יותר שמועסק במגזר הערבי, אך גם סיבה זו לא מספקת שכן רוב הפועלים בשני המגזרים משתכרים שכר נמוך מאד. שיטת התמחור הטובה ביותר, כפי שמצוין במאמר What Supermarkets Don't Want You to Know היא שכל אינדיבידואל ישלם הכי הרבה שהוא יכול להרשות לעצמו וכך הביקוש יהיה מקסימלי וכמובן גם המחיר יהיה אופטימאלי עבור המוכר. כיוון ש-Individual-targeting היא טקטיקת תמחור שקשה ליישם אותה ללא התנגדות ומחאה של הצרכנים נותר לרשתות לנקוט בטקטיקה group-targeting שהיא קצת פחות אופטימאלית. ההשערה שכדאי לבדק היא האם המחירים במגזר היהודי גבוהים יותר מפני שהמגזר היהודי בממוצע יכול להרשות לעצמו לשלם יותר מאשר יכול המגזר הערבי במומצע? אם רשתות המזון יפרסמו את אחוז הרווח נוכל לאמת או לשלול את ההשערה.
2 תגובות:
הכתבה מדווחת על תופעה שרשתות השיווק במגזר הערבי מוכרות מוצרים רבים, במחירים זולים יותר. הסיבות הם מחירים זולים יותר שהם מקבלים מספקים, יעדי רווח נקי נמוכים יותר , הוצאות נמוכות יותר על שכר עבודה ועוד. כשאתה קורא את זה אתה שואל את עצמך איך יכול להיות שספק מוכר את אותו מוצר במחיר זול משמעותית? הרי לא יכול להיות שהוא מפסיד!! בנוסף אתה רואה שבעל חברה (רשת שיווק) רואה שבמגזר אחר מרוויחים יותר בשוק שלו אבל בוחר להרוויח פחות. למרות שהנושא מורכב מאוד, אני חושב שברוח תקופת המחאה החברתית ניתן לראות כאן נקודה למחשבה לבעלי חברות להגינות ולהתנהלות נכונה יותר לטוו"א, הסתכלות של הערכה ללקוח על כך שבחר להיות לקוח שלך ולא הסתכלות של איך להוציא ממנו הכי הרבה כסף
האם המחירים הנמוכים ברשתות במגזר הערבי באמת נמוכים או שהם חלק מטקטיקה של group-targeting? אמנם, כפי שמצוין בכתבה, מחירי השכירות במגזר הערבי זולים יותר מהמגזר היהודי (וגם נתון זה לא נכון תמיד, ראה פריפריה ומרכזי ערים ערביות) אך הם מהווים חלק קטן (3%-6%) מההכנסות ולכן לא יכולים להוות סיבה מספקת. סיבה אפשרית אחרת היא כ"א זול יותר שמועסק במגזר הערבי, אך גם סיבה זו לא מספקת שכן רוב הפועלים בשני המגזרים משתכרים שכר נמוך מאד. שיטת התמחור הטובה ביותר, כפי שמצוין במאמר What Supermarkets Don't Want You to Know היא שכל אינדיבידואל ישלם הכי הרבה שהוא יכול להרשות לעצמו וכך הביקוש יהיה מקסימלי וכמובן גם המחיר יהיה אופטימאלי עבור המוכר. כיוון ש-Individual-targeting היא טקטיקת תמחור שקשה ליישם אותה ללא התנגדות ומחאה של הצרכנים נותר לרשתות לנקוט בטקטיקה group-targeting שהיא קצת פחות אופטימאלית. ההשערה שכדאי לבדק היא האם המחירים במגזר היהודי גבוהים יותר מפני שהמגזר היהודי בממוצע יכול להרשות לעצמו לשלם יותר מאשר יכול המגזר הערבי במומצע? אם רשתות המזון יפרסמו את אחוז הרווח נוכל לאמת או לשלול את ההשערה.
הוסף רשומת תגובה