יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

מבלו בנד ועד בירה נשר: המונופולים השקטים ששולטים במדפים

הם חולשים על השוק ולא חולמים להוריד מחירים - הכירו את המוצרים שנמצאים בכל בית ולא משאירים ברירה לצרכנים; יצרן קטן: "השוק נשלט על ידי הקונגלומרטים; ללכת לממונה זו מלחמת דון קישוט"

אם היינו עורכים סקר דמיוני בין יזמים ברחבי העולם, ושואלים מהו החלום העסקי הרטוב שלהם, רוב הסיכויים שרבים מהם היו עונים תשובה זהה: "להיות מונופול". אחרי הכל, מהי מטרתם של יזמים בכל ענף? להיות מספר אחת. והתווית של מונופול - מעמד הניתן על ידי הרשות להגבלים עסקיים ליצרן המחזיק ביותר מ-50% מהמכירות בענף מסוים - היא החותמת האולטימטיבית לכל חברה, שמעידה כי הצליחה להכות את מתחריה.


תגובה 1:

רותם רובין אמר/ה...

מונופול מילה גסה.
בחודשים האחרונים רואים בעולם מגמה הפוכה של מותגים המפחדים להיות מוזכרים לצד המילה מונופול.
יותר מזה, צרכנים מתפשרים על איכות ומעדיפים לשלם פחות ולפי מסגרת התקציב שלהם, לא רק במוצרים במכולת אלא גם בשירותי בעלי מקצועות חופשיים כמו עו"ד ורואי חשבון. אגב, לאחרונה נכנס גם שוק הנדל"ן.
זאת תופעה שכנראה כבר או לקראת שיאה כמו כל טרנד אקטואלי.