יום שבת, 10 בדצמבר 2011

מאיכות ההוראה

מסקר שערכה התאחדות הסטודנטים עולה כי המאוכזבים ביותר באוניברסיטאות והמרוצים ביותר במכללות ■ ועד ראשי האוניברסיטאות: "הסקר משקף את מידת הקושי בלימודים והעומס"

אודי, סטודנט בשנה רביעית בהנדסת חשמל באחת מהאוניברסיטאות בישראל, מאוכזב. השנה הוא יסיים את התואר שלו וינסה להשתלב בתעשייה, אבל הוא לא בטוח שההכשרה שקיבל טובה מספיק. "שאפתי ללמוד במקום שבו התואר שאתה מקבל נחשב להכי שווה, אבל היום אני לא בטוח שזה נכון. אנשים רוצים להתקבל לאוניברסיטה כי הם לא יודעים מה מחכה להם שם, ובסופו של דבר הם נתקלים במעט מאוד מרצים שלוקחים ברצינות את עניין ההוראה. אני בטוח שרמת ההוראה פוגעת בי ובהכשרה שלי".
הבינתחומי הרצליה
הבינתחומי הרצליה
אודי לא לבד. כמוהו, מחצית מהסטודנטים הביעו שביעות רצון נמוכה או בינונית מאיכות ההוראה במוסד שבו הם לומדים. מסקר רחב היקף של התאחדות הסטודנטים הארצית, שבוצע על ידי מכון מאגר מוחות וכלל 5,608 סטודנטים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, עלה כי השיעור הגבוה ביותר של סטודנטים שמרוצים מאיכות ההוראה במוסד הלימודים שלהם לומדים במכללות - הציבוריות, הפרטיות והמכללות להוראה. הסטודנטים באוניברסיטאות הם אלה שהביעו את שביעות הרצון הנמוכה ביותר מרמת ההוראה.

אין תגובות: